کارآزمایی شامل سه بازو، شامل یک بازوی مداخله شستن دست (HW) (N = 20)، یک بازوی مداخله تمیز کردن مستراح به علاوه شستن دست (LC + HW) (N = 20)، و یک بازوی کنترل (N = 20) بود.
که هیچ مداخله ای دریافت نکرد.
تمام مداخلات در سطح مدرسه انجام شد.
مدارس منتخب با مواد شوینده سیف استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در بازوهای مطالعه گمارده شدند.
مدارس بر اساس لایه جغرافیایی و نوع مداخله ای که مدرسه قبلاً به عنوان بخشی از مطالعه قبلی SWASH+ دریافت کرده بود طبقه بندی شدند تا اطمینان حاصل شود که مدارسی که مداخلات متفاوتی نسبت به مطالعه قبلی دریافت کرده بودند به نسبت های مشابه در هر سه بازوی این کارآزمایی توزیع می شوند.
سپس به طور تصادفی به بازوهای مداخله و کنترل تخصیص داده شدند.
همه مدارسی که مواد شوینده صنعتی اصفهان در این کارآزمایی ثبت نام کردند، از جمله مدارس شاهد از مطالعه قبلی SWASH+، یکی از مداخلات SWASH+ را قبل از شروع این مطالعه دریافت کرده بودند.
زیرمجموعهای از 24 مدرسه – 8 مدرسه در هر بازوی مطالعه بهطور تصادفی برای نمونهگیری با دست شستشو انتخاب شدند.
از آنجایی که وضعیت مداخله یک مدرسه بر اساس تجهیزات مداخله حاضر یا غایب از مدارس در طول بازدیدهای نظارت میدانی آشکار بود، کارکنان میدانی پروژه نسبت به وضعیت مداخله کور نبودند.
گروه HW یک کیسه 3.5 کیلوگرمی صابون پودری و 10 بطری پلاستیکی 500 میلی لیتری دریافت کرد.
صابون پودری برای تولید آب صابون به عنوان روشی برای تامین صابون برای شستن دست انتخاب شد زیرا یک مطالعه آزمایشی قبلی نشان داد که مدارس صابون پودری را به صابون یا صابون مایع ترجیح میدهند، زیرا استفاده از آن آسانتر است، ماندگاری بیشتری دارد و از سرقت صابون جلوگیری میکند.
27 از آزمایشات آزمایشگاهی منتشر نشده، محلول 10 گرم صابون پودری مخلوط با 1 لیتر آب تخمین زده شد که در حذف آلودگی مدفوع از دست ها و ایجاد کف در حین شستشوی دست موثر است.
قبل از دریافت لوازم مواد شوینده ضد حساسیت مداخله، سرپرست و دو معلم تعیین شده به نام حامیان سلامت یک بار توسط کارکنان میدانی پروژه در مورد چگونگی ساخت محلول آب صابون از مواد داده شده (دو درب – 2.5 گرم در هر درب – در بطری 500 میلی لیتری پر شده با) آموزش دیدند.
از معلمان خواسته شد که جزء شستن دست ها را در کتابچه راهنمای آموزشی معلم که در برنامه قبلی SWASH+ در اختیار آنها قرار داده بود، مرور کنند.
آنها تشویق شدند تا مفاهیم شستن دست را مرور کنند و روش تهیه آب صابون را به اعضای باشگاه سلامت مدرسه و همچنین بقیه دانش آموزان مدرسه آموزش دهند.
صابون 2 تا 3 هفته پس مواد شوینده نانو از شروع ترم سوم مدرسه دوباره پر شد.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.